Eerste week

13 september 2014 - Katherine, Australië

Dag iedereen

Eindelijk is de blog er, na een vertraging van 2 weken. Blijkbaar zijn we gestart in het moeilijkste deel van Australië. Echt de outback :-). Dus vandaar ook geen internet of gsm bereik gehad.

Maar nu we er geraakt zijn, zullen we eens beginnen vanaf het begin van onze reis. Na een lange vlucht van 24h kwamen we aan op de luchthaven van  Darwin. Hier werden we apart genomen door de border control. Voor degene die het programma Border Control op Vitaya volgen, weten wel hoe streng ze hier zijn. En aangezien wij (vooral Renke dan toch ;-)) er blijkbaar uitzagen als criminelen, werden we gecontroleerd. Ze waren vooral geïnteresseerd in onze medicatie. Deze moesten we volledig uitpakken en laten zien. Uiteindelijk bleek ik toch wel zeer verdacht te zijn, aangezien ik een hele lading homeopatische pilletjes bijhad. Dit kennen ze hier niet, dus hebben ze een staaltje genomen. Ik had wel een papier bij van de dokter waar de medicatie op stond, maar dit vertrouwde ze toch niet volledig. Uiteindelijk bleek het staaltje in orde en zijn we toch door gemogen, fjew! Eenmaal buiten de controle hebben we een taxi genomen richting hostel. Tegen dat we daar waren was het 05h00 s'morgens. Maar omdat wij nog op Belgische klok leefden, leek het voor ons 17h00 s'avonds. Tot grote ergernis van de andere gasten in de hostel. Na een korte nachtpauze zijn we op zoek gegaan naar een zonnecrème, wat hier echt wel nodig is. De temperatuur liep al vlug op tot boven de 30°C, wat we de laatste tijd in België niet meer gewoon waren. Ook hebben we ons een Aussie gsm aangeschaft, wat toch niet zo een gemakkelijke taak was. De server van de provider lag plat, en onze hostel had geen f* WIFI waardoor we onze gsm de eerste dagen ook nog niet konden activeren. Rest van de dag hebben we het rustig gehouden. Onze hostel lag op een goede locatie met veel uitgaansleven. Dit betekende ook veel zatte mensen die je echt overal tegenkwam. En nee wij waren er deze keer niet bij ;-). De volgende dagen hadden we beste wel last van onze jetlag, dus zijn we zeer passief geweest. Meer als op het strand gelegen en door het park gewandeld, hebben we niet gedaan. Onze laatste avond in Darwin hebben we doorgebracht op een avondmarkt, vlakbij Mindle Beach.Met veel foodstandjes & live muziek, zeer gezellig! De dag erna moesten we uitchecken om 10h00. Gelukkig konden we onze bagage daar stockeren, aangezien die looooodzwaar was :). (Ook al wegen ze niet meer dan 10kg)

Mindle Beach

S'avonds zijn we dan opgepikt door onze eerste Wwoof host, David & Theresa Thompson. Deze zouden ons meenemen naar de outback, vlakbij Litchfield National Park. Maar wij hadden geen flauw vermoeden dat het echt echt outback ging zijn. De oprit van de Thompson family bedroeg zo een 4km, en een 4W drive is hier geen luxe.

Na deze hobbelige rit kwamen we eindelijk aan bij het huis. Het was een prachtig huis. Totdat je binnenkwam... Zoveel stof en spinnen hadden we nog nooit gezien. Blijkbaar leven de mensen hier vooral buiten.

Huis van de Thompson's Sunset Sunrise

De dag erna begon onze eerste werkdag, en bij het ontwaken viel het meteen op dat de zonsopgang prachtig is. Onderweg naar onze werkplaats, kwamen we al meteen een aangereden Walabie tegen die moest afgemaakt worden. De eerste 3 dagen hebben we alleen dode Walabies gezien :-(. Onze dagtaak bestond uit het plukken van zucchini (de courgette bij ons), meloenen (zo groot als ons), pompoenen, tomaten,worteltjes...

Berg pompoenen Op het veld

Spieren hebben we hier zeker gekweekt! En alle shiti ones (al de slechte groenten & fruit) voerden we aan de koeien.

Koeien eten geven Koeien eten geven

In de namiddag hadden we vrij. Van deze gelegenheid maakte we dan gebruik om de omgeving te leren kennen. Zo zijn we gaan zwemmen in een nabijgelegen meer, waar Renkie ineens op een tomaat begon te lijken (van kleur dan toch ;-)). Daarnaast zijn ook naar Litchfield National Park geweest, en zijn daar gaan zwemmen tussen de Freshies. Dit zijn de zoetwatercrocs (waar je blijkbaar geen schrik voor moet hebben).

Lake Walabie Litchfield Park Buley Rockhole

Regelmatig zaten we ook te genieten van het uitzicht op het terras waar de Walabies voorbij kwamen huppelen. Op een avond hebben we samen met onze host een geïmproviseerde nachtsafari gedaan.  Hier hebben we goed gelachen, samen met onze andere Wwoofer Sammy.

Nachtsafari Nachtsafari

Op deze plaats hebben we ongeveer 10 dagen verbleven. En sinds afgelopen donderdag zitten we dus in Katherine, 300km verder naar beneden, op een horsefarm. Onze nieuwe host, Tom Curtain, is een echte cowboy. We moetern hier helpen met de paardjes, hondjes en andere farm klusjes. 3 dagen in de week is hier een soort van Western Show.Volgende week is hier een groot evenement, Field day,  waar onze host 2x per dag een show moet geven. Wij moeten hem helpen een nieuwe show ineen te steken, met paarden, honden, geitjes,...  Hellup! Wordt vervolgd ;-).

Cowboy Cowboy Sunset

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diana van dingenen:
    13 september 2014
    ik heb er echt van genoten!! doe zo voort!
  2. Stephanie:
    13 september 2014
    Aha! Al onmiddellijk goed onthaald door de Aussies!!!!
    Geniet ervan daar, en zeker van hun natuur!
    Big x
  3. Maarten&Dorien:
    13 september 2014
    Zalig die blog! We horen het jullie zo al vertellen. Het is dus écht een unieke ervaring! Geniet ervan dames. X wij
  4. Katleen:
    13 september 2014
    Helaba, amai het is daar heel mooi aan de foto's te zien. En heel leuk zo te horen aan het reisverhaal van de eerste week! Hou ons op de hoogte! Nog veel plezier ginder! X
  5. Kris en katrien:
    13 september 2014
    amai SUPER gewoon! Echt genieten dus;-)) van t weekend is het hier airshow in Brogel, ge weet ni wa gemist:-) Niks dus:-)) buiten ne hoop lawaai boven onze kop. Hoe zijn jullie dat laatste stuk van 300 km verder gegaan van de ene farm naar de andere? Al liftend of is uwe paardencowboy jullie komen oppikken? Ziet er echt wel een leuk en spannend avontuur uit. Hou ons zeker op de hoogte he. Groetjes van het hele Klasse club team, btw we hebben u al gemist hoor:-)) maar het zal wel wennen zeker, het moet he;-)) Doei
  6. Josette:
    14 september 2014
    Hallo meisjes,knap om te lezen jullie blog.Wat een avontuur tussen die skippys en couwboys,jaja julie worden nog echte couwboygrieten :)
    Hou het wel voorzichtig he,ja n mama
    kusjes ,pootjes ,en n snuitje
  7. Lotte:
    14 september 2014
    Super te lezen dat alles daar goed gaat ... Zo kunnen
    wij ook meegenieten van jullie avonturen
  8. Karen:
    14 september 2014
    Vriend geweldig om te lezen! We missen onze Joey toch, maar zo blijf je toch dicht bij ons! Véél plezier en zijt toch voorzichtig :).
    X
  9. Josette:
    oeps,,,,correctie cowboys en cowboygrieten,,,,
    als het dat maar is
    kus en groetjes
  10. Cindy:
    14 september 2014
    Wooow renke, ziet er een er ongelooflijk avontuur uit!! Geniet er volop van!! We missen je hier ;) amuseer je! XxX
  11. Els:
    15 september 2014
    Super blog! Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Doe da nog goed! X
  12. Laura:
    16 september 2014
    Geweldig... :) geniet er maar van! Gustav en ik missen jou en kunnen niet wachten op het vervolg van jouw avontuur.
    Groetjes
  13. Miet:
    25 september 2014
    Leuk, leuk!! Dat werken is misschien iets minder ma toch...
    Ik ga jullie reis zeker opvolgen.
    grtjs,